Ця форма педагогічної ради є доцільною насамперед тоді, коли педколектив розпочинає колективне дослідження і розробку нової педагогічної проблеми в рамках закладу.
Орієнтовні теми: "Шляхи піднесення якості знань", "Оновлення навчально-виховного процесу у сучасній школі у світі особистісно-орієнтованої педагогіки", "Робота педколективу щодо формування пізнавальних інтересів учнів".
Технологія педагогічної ради семінару-практикуму
І-ІІ етап розробки та підготовки:
1. Методична рада.
2. Визначення мети завдання.
3. Розробка захисту (плану).
4. Створення творчої групи.
5. Розподіл творчих завдань.
6. Складання календарного плану заходів.
7. Взаємовідвідування уроків (заходів) практикуми.
8. Анкетування, дослідження, інтерв’ю.
9. Творче навчання (семінари, школа педмайстерності).
10. Вивчення документації.
11. Виставка творчих робіт учнів.
Методичний Кабінет:
1. Забезпечення літературою.
2. Організація методичних виставок.
3. Узагальнення ППД.
4. Випуск методичних бюлетенів.
ІІІ етап проведення засідання:
1. Виступи за порядком денним.
2. Показ, застосування наочності, мультимедійних та інших засобів.
3. Моделювання уроку, заходу.
4. Обговорення, розробка рішення.
IV етап післядії:
1. Аналіз та рефлексія педагогічної ради.
2. Оформлення рішень, рекомендацій.
3. Виконання рішень.